Jak podało Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, najpopularniejsze wśród produktów sprzedawanych w systemie marketingu sieciowego, były w ostatnich latach: kosmetyki, suplementy diety(produkty z grupy wellness), sprzęt gospodarstwa domowego, a także usługi telekomunikacyjne i ubezpieczeniowe. Regularnie wzrasta znaczenie sprzedaży odzieży, biżuterii i akcesoriów.

Światowa Federacja Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA) podpisała się pod stwierdzeniem, że w marketingu sieciowym leży przyszłość kanałów dystrybucji. Żywo interesują się nim m.in. D. Trump czy W. Buffet. W Austrii stworzono nawet Izbę Gospodarczą na potrzeby marketingu sieciowego i sprzedaży bezpośredniej, a rząd niemiecki, oferuje osobom działającym w marketingu sieciowym pomoc finansową w formie ulg podatkowych i w składkach na ubezpieczenia społeczne.

Raport dotyczący sprzedaży bezpośredniej, zatytułowany The $100 Million Club, a odnoszący się do działań handlowych tysięcy firm, budowanych na marketingu sieciowym, wskazuje kilkadziesiąt podmiotów, które odniosły gigantyczny sukces. W dużej mierze, jest on udziałem firm amerykańskich (44firmy), japońskich (14) i niemieckich (10). Giganci – Avon Products Inc., Alticor Inc. (Amway Corp), Vorverk & Co KG , Mary Kay Inc., mają kilkudzesięcioletnią tradycję, co oznacza, że sukces w tej branży budowany jest latami i siłami wielu zdolnych handlowców, kształcących z zapałem nowe pokolenia sprzedawców.